Współczesne firmy korzystać muszą z rozmaitych technologii, a ich działalność jest często złożona. Zadaniami i procesami w firmie powinno się sprawnie zarządzać, aby nie tylko uniknąć problemów wynikających z niedopatrzeń, ale także zaoszczędzić cenny czas i zminimalizować zyski. We wszystkich tych zadaniach doskonale sprawdzi się system CRM.
System CRM – do czego służy?
CRM (Customer Relationship Management) to rozwiązanie online, które umożliwia sprawne zarządzanie firmy z jednego wygodnego panelu, a dodatkowo pozwala one na dość sporą elastyczność w wyborze narzędzi. Wiele systemów tego typu posiada budowę modułową, dzięki czemu można rozszerzyć ich funkcjonalność za odpowiednią opłatą.
Rozwiązanie takie usprawnia komunikację pomiędzy pracownikami danej firmy, ale też posłuży jako platforma komunikacji pomiędzy nią a klientami. Wbudowane narzędzia do zarządzania zadaniami, sprzedażą i marketingiem to oszczędność czasu i energii. A także brak konieczności rozdrabniania się, do czego często prowadzi użycie wielu osobnych narzędzi.
Nie tylko zarządzanie pracownikami i klientami
Wiele systemów CRM wyposażonych jest w znacznie więcej funkcjonalności, do których można zaliczyć między innymi automatyzację sprzedaży. Dzięki nim prowadzenie sklepu internetowego czy sprzedaży usług staje się niezwykle łatwe i nie da się przeoczyć tutaj ważnych wydarzeń.
Systemy takie dają też często możliwość prowadzenia zaawansowanych działań marketingowych dzięki integracji rozwiązań firm trzecich. Z poziomu jednego wygodnego panelu można więc tworzyć kampanie marketingowe, zarządzać nimi, zbierać dane op ich skuteczności i zadecydować, które dane powinny znajdować się zawsze pod ręką w formie przejrzystych wizualizacji.
Jak wybrać system crm idealny dla danego przedsiębiorstwa?
Na rynku istnieje wiele rozwiązań tego typu, które znacząco różnią się od siebie pod względem oferowanej funkcjonalności. Podstawową zasadą przy wyborze systemu CRM jest jego dopasowanie do rzeczywistych potrzeb, co uczyni go bardziej przejrzystym dla pracowników, którzy nie będą musieli przejmować się zbytnią mnogością nierozumianych opcji, a do tego cena takiego rozwiązania będzie wtedy odpowiednio niższa.
Wiele firm używa jedynie prostych systemów CRM, które umożliwiają pracę zespołową i komunikację z klientem, a także przesyłanie plików. W przypadku większych firm i sklepów funkcjonalność powinna być o wiele większa, a często podstawą są też narzędzia do prowadzenia marketingu i analityki efektów działań w sieci.