Usługi

Cyfrowa transformacja biznesu – możliwości działania

Cyfrowa transformacja biznesu to długofalowy proces zmian, który zachodzi w całej firmie. Nie chodzi tu o cyfryzację poszczególnych procesów, ale o trwałą zmianę modeli biznesowych. Możliwe pola zastosowania transformacji cyfrowej są szczególnie rozległe, dzięki czemu możliwości działania można podzielić na kilka strategicznych pól.

Strategia, zarządzanie, doświadczenie klienta

Skutki cyfryzacji nie są dla nikogo tajemnicą. Jednak udana Cyfrowa transformacja biznesu nie może nastąpić całkowicie oddolnie, wymaga również odpowiednich inicjatyw na poziomie najwyższego kierownictwa.

Customer experience to ogólne doświadczenie, jakie klient ma z marką, od pierwszego do ostatniego punktu kontaktu. Podstawowa idea doświadczenia klienta stawia klienta, jego życzenia i potrzeby w centrum wszystkich działań firmy. Wiele firm dąży obecnie do inteligentnego tworzenia sieci informacji, z którymi klient styka się w różnych momentach kontaktu z markami. Ma to na celu poprawę i optymalizację doświadczenia. Ponadto firmy dążą do coraz większej ilości informacji, które pomogą im w pełni zrozumieć klienta. Ostatecznie ten krok prowadzi do skupienia się na indywidualnym kliencie, a nie na odpowiedniej grupie docelowej.

Innowacje produktowe i usługowe

Innowacje produktowe i usługowe to kolejny obszar aktywności w cyfrowej zmianie. Zajmują się one dalszym lub nowym rozwojem produktu, lub usługi poprzez wykorzystanie możliwości cyfrowych. W skrajnych przypadkach rzeczywisty produkt można całkowicie pominąć i zastąpić nowym modelem biznesowym.

Za źródło często uważane są fundamentalne zmiany technologiczne, które wymuszane są przez nowych uczestników rynku, a tym samym zmuszają do zmian dotychczasowych uczestników rynku.

Organizacja

Oprócz produktów i usług zmienia się również organizacja firmy. Powstaje więc pytanie o optymalną strukturę organizacyjną. Transformacja cyfrowa biznesu obejmuje także budowę i demontaż działów. Płaskie hierarchie są często postrzegane jako szczególnie obiecujące.

Ponadto zespoły charakteryzujące się rosnącą produktywnością mogą z łatwością dostosować struktury organizacyjną do zmieniających się procesów biznesowych. To stanowi zrównoważone rozwiązanie dla firm.

Kultura i know-how

Zaawansowani cyfrowo pracownicy są szczególnie ważni, ponieważ kładą podwaliny pod udaną transformację cyfrową biznesu. Coraz więcej polskich firm postrzega kulturę korporacyjną jako ważny czynnik sukcesu.

W związku z tym istnieje wielka konkurencja o najlepszych pracowników. Atrakcyjne oferty pracownicze, dobre warunki pracy, płaska hierarchia i przejrzyste decyzje zazwyczaj inspirują nowych pracowników do pracy w firmie.

Wybrane dla Ciebie

Czytaj więcej