Po włączeniu określonych wyzwalaczy w Menedżerze tagów Google zaczną one automatycznie nasłuchiwać określonych interakcji na stronie internetowej. Nadal jest wymagana konfiguracja, ale jest to stosunkowo łatwe do wykonania. Możesz użyć tych interakcji do uruchomienia kodów śledzenia. Warto na początek wiedzieć co to jest tag zdarzenia Google Analytics. Podstawowe zdarzenia, które możesz śledzić w Google tag manager, są oparte na kliknięciach linków, odwiedzin stron i podstron.
Jednak czekaj, jest więcej! Dzięki rosnącej społeczności użytkowników i entuzjastów google tag manager liczba funkcji automatycznego śledzenia zdarzeń stale rośnie. Możesz także dodać niestandardowe funkcje, które rejestrują takie rzeczy, jak głębokość przewijania, nowe komentarze i wiele więcej.
Jak wyglądają funkcjonalność usługi?
Dlaczego to jest ważne? Cóż, daje Ci wgląd w działania podejmowane przez użytkowników na Twojej witrynie. Czy angażują się w treść? Czy wypełniają twoje formularze? Następnie możesz użyć tych zdarzeń do tworzenia celów specyficznych dla Twoich potrzeb biznesowych w Google Analytics.
GTM zawiera szereg ważnych wbudowanych tagów dla klasycznej wersji i Universal Analytics, konwersji AdWords, remarketingu i nie tylko. Pozwala to marketerowi, który ma niewielką wiedzę na temat kodowania lub nie ma jej wcale, dostosowywać tagi bez implementowania skomplikowanego kodu lub proszenia o pomoc programisty.
Przykład tagu zdarzenia GA
Obecnie do Twojej dyspozycji jest ponad 80 szablonów i oczekuje się, że w przyszłości liczba ta będzie rosnąć. Również w 2019 roku zespół GTM wprowadził niesamowitą funkcjonalność niestandardowych szablonów!
Wersje, obszary robocze i środowiska
Za każdym razem, gdy publikujesz zmianę w kontenerze (w którym są przechowywane Twoje kody śledzenia), GTM tworzy nową wersję. Jeśli kiedykolwiek będziesz chciał przywrócić poprzednią (lub inną istniejącą) wersję, możesz to zrobić naprawdę łatwo.
Jak wygląda bezpieczeństwo witryny?
Google automatycznie skanuje wszystkie skrypty śledzenia dodane z niestandardowymi tagami na kontach managera i zatrzymuje się, jeśli pasują do znanej domeny złośliwego oprogramowania, adresu IP lub adresu URL. Ponadto możesz kontrolować, kto ma dostęp do Twoich kont GTM, i w każdej chwili możesz cofnąć dostęp.
Możesz także skonfigurować białe lub czarne listy, dodając polecenia do warstwy danych w witrynie. Jest to kontrolowane przez serwer witryny, więc nawet jeśli GTM zostanie przejęty, będziesz mieć ostateczną decyzję o tym, czy niestandardowe skrypty śledzenia mogą być uruchamiane w Twojej witrynie.