Współczesny biznes w bardzo dużym stopniu polega na nowoczesnych technologiach, w tym na Internecie, w którym to każda forma powinna mieć swoją stronę. Strona internetowa to jednak nie jest twór statyczny i wymaga ona wprowadzania różnych zmian, co dla biznesu często jest problematyczne. Dlatego też przedsiębiorcy powinni zapoznać się z narzędziem Google Tag Manager.
Google Tag Manager – czym jest?
Google Tag Manager to darmowe narzędzie stworzone przez Google, którego zadaniem jest ułatwienie życia zarówno przedsiębiorcom, jak i programistom, pozwalając tym pierwszym wykonać część zadań, które w normalnych warunkach musiałby wykonać dział IT.
Narzędzie to służy do wstrzykiwania w stronę kodu w sposób przystępny nawet dla osób, które nie znają żadnego języka programowania, ani nawet HTML-a. Nie muszą one bowiem zmieniać głównego kodu, lecz wstrzykują w stronę tak zwane tagi, jednak co to jest tag? Jest to nic innego, jak fragment kodu, który umożliwia między innymi poprawne wyświetlanie danych z narzędzi takich, jak Google Analytics. Tagi używane są jednak nie tylko w analityce, ale także przy przeprowadzaniu różnych działań marketingowych, działań SEO i innych. Dzięki Google Tag Manager WordPress i inne platformy do budowania stron stają się też jeszcze prostsze w obsłudze.
Praktyczne korzyści dla biznesu
Dla biznesu Google Tag Manager oznacza przede wszystkim sporą oszczędność czasu i możliwość natychmiastowego wdrożenia różnych strategii marketingowych bez konieczności oczekiwania na pomoc działu IT. W firmach, które tego narzędzia nie używają, każda – nawet najdrobniejsza zmiana w kodzie strony – wymaga oczekiwania nawet około dwóch tygodni, co praktycznie uniemożliwia wdrażanie i korygowanie na bieżąco rozmaitych strategii, a więc wiąże ręce formie i pozostawia ją w tyle za konkurencją.
W połączeniu z narzędziem Google Tag Manager WordPress, a także inne platformy, które pozwalają na dość łatwe tworzenie i zarządzanie stron, dają przedsiębiorcą spory stopień niezależności od pomocy technicznej i programistów.
Rozważając jednak, co to jest tag, warto wspomnieć, że tagi nie są zamiennikiem dla narzędzi marketingowych, w tym tych analitycznych. Zadaniem tagów jest sprawniejsze zarządzanie kampaniami i zapewnienie lepszej widoczności danych, które bez tego narzędzia byłyby prezentowane w sposób chaotyczny i ciężko byłoby wyciągnąć z nich jakiekolwiek wnioski.