Komputery

Jak działa Google Ads?

Stworzyłeś stronę internetową i chciałbyś ją wypromować? Jeśli tak, to z pewnością słyszałeś o co najmniej dwóch opcjach dokonania tego dzieła. Pierwszą z nich zapewne było pozycjonowanie, drugą – Google Ads (kiedyś Google AdWords). O pozycjonowaniu napisano już wiele i nietrudno znaleźć informacje na temat tego, jak to działa. Jeśli jednak rozważasz włączenie w swoją działalność Google Ads marketingu, to powinieneś wiedzieć kilka podstawowych rzeczy.

Jak działa Google Ads?

Nowsza wersja google adwords pokazuje reklamy wtedy, gdy użytkownik Internetu poszukuje określonego produktu albo usługi. Dzięki temu narzędzie pozwala na dotarcie do ściśle określonej grupy klientów.

Reklamy Google pojawiają się w różnych miejscach. Obecnie znajdują się na początku oraz na końcu listy wyników wyszukiwania i są oznaczone odpowiednią etykietą.

Jak rozpocząć Google Ads marketing?

Aby zacząć reklamować się w Google Ads trzeba na początku założyć konto. Następnie dokonujemy wyboru usług i produktów, które będziemy reklamować. W ten sposób powstaje nam lista grup reklamowych oraz słów kluczowych. Następnie dopasowujemy swoją reklamę do tych właśnie słów oraz do strony docelowej. Teraz wystarczy już tylko ustalić budżety i stawki. Od tego momentu kampania będzie aktywna.

Na czym polega kampania Google Ads?

Gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki Google któreś z Twoich słów kluczowych, w wynikach wyszukiwania znajdzie Twoją reklamę. Jeżeli na nią kliknie, zostanie oczywiście przeniesiony na stronę docelową. Dzięki temu uzyskasz dane na temat konwersji Twojej strony, ilości wyświetleń oraz szeregu innych istotnych informacji.

Zalety reklamowania się w Google AdWords

Google Ads marketing ma bez wątpienia tę zaletę, że pozwala dotrzeć do konkretnej grupy klientów, w której jest duża szansa na zainteresowanie Twoją ofertą. Unikasz dzięki temu nachalnego wyświetlania reklam, które mogłoby negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Możesz także dostosować zasięg kampanii do swoich potrzeb oraz zmieniać treść reklam zarówno pod kątem pory dnia, jak i sezonu. Dzięki takiemu rozwiązaniu zawsze będziesz na czasie!

Wybrane dla Ciebie

Czytaj więcej