Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) to pojęcie obszerne, obejmujące cały zbiór działań docelowo zmierzających do ustalenia jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, wyświetlanych przez wyszukiwarki internetowe. Prowadzone prace wymagają specjalistycznej wiedzy, stąd warto pozycjonowanie marketing generalnie mówiąc, powierzyć agencji zajmującej się tym na co dzień. W przeciwnym wypadku, zamiast osiągnąć cel, czyli zwiększyć rentowność biznesu, możemy stracić.
Pozycjonowanie oferta – zakres współpracy
Zanim zostaną opracowane długofalowe cele i stworzony zostanie plan marketingowy, konieczne jest przeprowadzenie analiz. Obejmują one ocenę samej strony www, jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz, ale również skontrolowanie pozycji konkurencyjnych stron. Zostanie sprawdzona dokładnie aktualna sytuacja strony internetowej w tym jej: meta tagi, nagłówki, dostępność dla robotów sieciowych oraz siatka obecnych linków, zwłaszcza przychodzących.
W dalszej kolejności zostanie zaprojektowana kilkumiesięczna strategia, dla której najważniejsze elementy to:
– optymalizacja kodu serwisu oraz treści
– Link Building, rozumiany jako promowanie danej strony na zewnętrznych serwisach
– wzbogacanie strony o wartościowe unikalne treści.
Pozycjonowanie a Google Ads
Nie będąc specjalistą w dziedzinie SEO można założyć, iż zlecając fachowcom pozycjonowanie marketing na szybko, rozumiany jako intensywne akcje sprzedażowe, również mamy z głowy. Nic bardziej mylnego. Proces optymalizacji SEO wymaga czasu. Zadania, które ustala się na początku współpracy mają dość długi czas realizacji. Jeśli zależy nam na szybkim podkręceniu sprzedaży, na przykład już w kolejnym miesiącu, zawsze można skorzystać z płatnych reklam organizowanych przez Google lub Facebook.
Czy można na własną rękę wspomagać pozycjonowanie?
Poprzedzona zebraniem wiadomości na temat danej branży strategia SEO czy prościej, dostarczona nam na pozycjonowanie oferta, daje wyobrażenie tego, co możemy zyskać nawiązując współpracę. Warto wiedzieć również, że nasze nastawienie oraz szczera współpraca z agencją to także istotny aspekt wpływający na skuteczność pozycjonowania strony. Należy zatem poświęcić swój czas i nie żałować go w trakcie całej współpracy.