Jak zwiększyć widoczność stron internetowych w wyszukiwarkach? Trzeba skorzystać z tzw. pozycjonowania. Czynność ta jest bardzo popularna wśród właścicieli sklepów internetowych. Nic dziwnego. W ten sposób dotrą szybciej do potencjalnych klientów. Muszą jednak o czymś pamiętać. Okazuje się bowiem, że poza optymalizacją kodu strony, dużo możliwości daje także pozycjonowanie zdjęć.
Internetowa wyszukiwarka grafiki
Uruchomiona w 2001 roku Google Grafika to świetne rozwiązanie. Dlaczego? Pozwala bowiem na szybkie wyszukiwanie plików graficznych, które są umieszczane na konkretnych portalach internetowych. Jest to możliwe dzięki specjalnym Googlebotom, które dzielą zdjęcia na poszczególne kategorie i przypisują im określone frazy kluczowe. W kolejnym etapie obrazki w postaci miniaturek i dodanych do nich linków są przesyłane na serwery. Pozycjonowanie grafik w Google sprawia więc, że każdy internauta łatwo trafi na oryginalne zdjęcie związane z daną marką. Wystarczy, że wpisze w wyszukiwarce takie hasło, jak „najlepsze aparaty cyfrowe”. Wtedy wejdzie na strony, które oferują owe produkty i być może zakupi jakiś model. Dlatego właśnie tak ważna jest optymalizacja obrazków.
Pozycjonowanie zdjęć – na co zwrócić uwagę?
Korzystając z pozycjonowania grafik w Google, należy jednak zwrócić uwagę na różne kwestie, dzięki którym nasz portal na pewno pojawi się w wynikach wyszukiwania. Przeprowadzono pewne testy i na ich podstawie ustalono, że tak się stanie, jeżeli strona będzie wczytywała się bardzo szybko nie tylko na komputerach, ale także na wielu urządzeniach mobilnych (smartfonach, tabletach itp.). W przypadku Google Grafika (angielska nazwa – Google Image) ważny jest również parametr o nazwie ALT, czyli alternatywny opis pliku graficznego znajdującego się na stronie internetowej. Zawiera on pozycjonowane słowa kluczowe i pokazuje się w sytuacji, gdy nie można załadować zdjęcia.
Inne czynniki zwiększające ruch na stronie
Poza powyższymi aspektami, duże znaczenie przy pozycjonowaniu zdjęć ma rozmiar pojedynczej grafiki. Najlepiej, jeśli jej rozdzielczość będzie jak najwyższa, a waga nie przekroczy 150 KB (pomoże w tym odpowiednia kompresja). Istotny jest też sam format zapisu obrazków. Tutaj można zastosować popularny .jpg, ale jeszcze bardziej efektywne okażą się .png czy .webp. Co więcej, przyda się także specjalna mapa dla grafik, w której nie może zabraknąć adresów URL zdjęć zamieszczonych na stronie. Kierując się tymi poradami, pozycjonowanie grafik w Google przyniesie oczekiwane skutki.